A MU szerzői 2. – Interjú F. Tóth Benedekkel

F. Tóth Benedek

A Mysterious Universe nagy világ, számos szerzővel, akikkel Dave Howard elhatározta, hogy mind interjút készít.
F. Tóth Benedek egy kellemes kis írással, a Nélküled a jövő című novellával örvendeztetett meg minket A Katedrális Őrzői antológiában. Ő is volt kedves, és adott választ pár ismert kérdésemre. Tömör és lényegre törő válaszai vérbeli újságíróra vallanak.

Dave Howard: Pár rövid mondatban magadról azoknak, akik még nem ismernek:
F. Tóth Benedek: F. Tóth Benedek utazó. Most éppen a Földön jár. Szétnéz kicsit, próbál emberként élni, akkor is, ha mások ebben akadályozzák, vagy ha vannak pillanatok, amikor ez nem is olyan egyszerű. Ha dolgozik, akkor többnyire tanul: tanít, ír, olvas, beszél, szerkeszt, szétszed, összerak. Ugyanezt teszi szabadidejében is. Először ír 1/3-ban magáról. Érdekes. Többé nem teszi.

DH: Min dolgozol, mit írsz most, és hogy jellemeznéd csupán három szóban (ha nagyon el akarod mondani, lehet több is)?
FTB: Regényt írok. Három szóban: rezgés, reflexió, hazatérés.

DH: Melyik általad teremtett karakternek kívánnál szebb életet és miért?
FTB: Tegyenek azért, ha szebb életre vágynak.

DH: Melyik nem általad teremtett karakterről írnál szívesen?
FTB: Más teremtményével küzdjön az, aki teremtette.

DH: Amikor éppen egy történetet írsz, mi a napi rutinod? Hogy illeszted az írást az életedbe?
FTB: Napi 500 szó az ideális. Újságíróként naponta ennek sokszorosát írom, így ha reggel nincsen 500 szavam, estére már tele van a fejem mások szavaival.

DH: Melyik három könyvet tudnád kiemelni az utóbbi pár évből, ami nagyon tetszett és hatással volt rád?
FTB: Cormac McCarthy: Az út; John Williams: Stoner; James Turner: Az angyalok háborúja

DH: Melyik az a három könyv az utóbbi pár évből, ami csalódást okozott, vagy végig sem tudtál olvasni?
FTB: A legrosszabb könyvben is van olyan mondat, ami elgondolkoztat.

DH: Mi a terved a jövő évre?
FTB: Mindig ugyanaz: tanítani, írni, olvasni, beszélni, szerkeszteni, szétszedni és összerakni. Megírni egy újabb regényt.

DH: Milyen kérdésre válaszolnál szívesen, amit még nem tettek fel neked interjún?
FTB: Honnan is tudhatnám, mire nem válaszoltam, ha a kérdést fel sem tették?

Köszönöm szépen! És sok sikert a regényedhez!

További interjúk:
A MU szerzői 12. – Interjú Anthony Sheenarddal
A MU szerzői 11. – Interjú Harrison Fawcett-tel
A MU szerzői 10. – Interjú Böszörményi Gyulával
A MU szerzői 9. – Interjú Dwayne Hudsonnal
A MU szerzői 8. – Interjú I. M. Broddal
A MU szerzői 7. – Interjú Alex Gloverrel
A MU szerzői 6. – Interjú S. Ladislaw Cornelius-szal
A MU szerzői 5. – Interjú Andrew Fiddlerrel
A MU szerzői 4. – Interjú Mickey Longgal
A MU szerzői 3. – Interjú Gábriel B. Cobblerrel
A MU szerzői 1. – Interjú Patrick J. Morrisonnal

Hozzászólások zárolva.

HAMAROSAN!!!
Megjelent